Przeznaczenie:
Szkolenie przeznaczonej jest dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć rozpoznawalność swojej marki w Internecie.
Opis:
Szkolenie pomyślane jest tak, aby z zajęć mógł skorzystać każdy zainteresowany, nie tylko specjaliści SEO lub programiści zajmujący się optymalizacją – nie będziemy zatem poprawiali źródeł strony, nie będziemy pisali skryptów. Podczas zajęć nauczymy jak samemu zdiagnozować problemy z widocznością strony oraz powiemy jakie podjąć działania aby zminimalizować ewentualne skutki przyszłych zmian w algorytmie wyszukiwarki Google.
Oczywiście będziemy musieli zajrzeć do kodu strony, ale tylko po to aby zobaczyć co ma wpływ na naszą pozycję w wynikach wyszukiwania, zobaczyć stronę oczami wyszukiwarki i nauczyć się kontrolować treści przekazywane do Google.
Poprowadzimy przez narzędzia Google i pokażemy jakie informacje zarówno o naszej stronie jak i o zachowaniach i przyzwyczajeniach użytkowników możemy pozyskać.
Jeśli jednak jeszcze nie czujesz się na siłach, aby uczestniczyć w tym szkoleniu lub potrzebujesz wcześniej poznać podstawy e-marketingu lub po prostu taka wiedza nie jest Ci potrzebna – zapraszamy na szkolenie Marketing Internetowy lub Marketing i Reklama w Internecie.
Tematyka zajęć:
- Podstawy SEO
- Podstawowe pojęcia, fakty i mity
- Możliwości wyszukiwarki Google
- Zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google na przestrzeni ostatnich miesięcy i ich wpływ na prezentację wyników wyszukiwania w SERP
- Czym są słowa kluczowe, meta tagi i jak je wykorzystywać
- Czynniki wpływające na pozycję w wynikach wyszukiwania
- Ogólne zasady pozycjonowania stron
- Podstawy optymalizacji SEO stron internetowych – co możesz zrobić samemu, a co należy zlecić specjaliście
- Audyt SEO
- Struktura strony – treści, zdjęcia i obrazy, filmy
- Analiza słów kluczowych
- Analiza konkurencji
- Social Media
- Copywriting
- Meta dane
- Indeksacja
- Linkowanie
- Przekierowania
- Duplikacja treści
- Czy Google potrafi nam pomóc? – narzędzie Google Search Console
- Google Webmaster Tools – struktura konta, raporty i zalecenia
- Dane strukturalne – czy jest to nam potrzebne?
- Przydatne narzędzia SEO – nie tylko dla specjalistów z branży IT
- Optymalizacja SEO
- Strona mobilna czy responsywna (Mobile / RWD)
- Czas ładowania strony
- Optymalizacja HTML
- Pozycjonowanie SEO
- Pozycjonowanie ogólne i lokalne
- Content Marketing
- Copywriting – składowe, których nie może zabraknąć (Tytuł, Lead, Zakończenie)
- Link Building – zalecenia oraz analiza działań za pomocą dostępnych narzędzi
- Kary od Google i możliwość zrzeczenia się linków
- Monitorowanie efektów i Raportowanie
- Podsumowanie – pytania i dyskusja
Metoda szkolenia:
Zajęcia seminaryjno-warsztatowe.