Przeznaczenie:
Szkolenie ma na celu naukę optymalnego wykorzystanie Internetu w celu zwiększenia sprzedaży produktów i usług. Warsztaty obejmują wykorzystanie narzędzi stosowanych w projektowaniu stron sprzedażowych przyjaznych wyszukiwarkom, media w Internecie, strategiczne planowanie mediów, społeczności internetowe, pozycjonowanie organiczne i nieorganiczne, marketing wyszukiwarek internetowych, fakty i mity o pozycjonowaniu, darmowe pozycjonowanie oraz pozycjonowanie komercyjne.
Szkolenie pozwoli na zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności umożliwiających wykonanie audytu wybranej strony www, jej optymalizacji oraz efektywnego pozycjonowania dla dowolnych słów kluczowych w wyszukiwarkach internetowych zarówno w Polsce jak i za granicą.
Tematyka zajęć:
- Omówienie budowy i struktury witryn i serwisów internetowych
- Przedstawienie podstawowych pojęć związanych z tematem
- Rodzaje stron internetowych, kryterium funkcjonalne oraz treść
- Budowa stron WWW: style, układy, elementy istotne dla pozycjonowania
- Zasady użyteczności strony WWW (Web Usability)
- Zasady projektowania witryn internetowych przyjaznych użytkownikowi
- Podstawowe błędy podczas projektowania UI
- Hosting, najważniejsze zagadnienia i przydatne informacje
- Omówienie zasad pozycjonowania stron w wyszukiwarce GOOGLE
- Co to jest SEO?
- Czym różni się czarne SEO od białego SEO?
- Podstawowe zasady i elementy wpływające na zmianę pozycji strony
- Spektakularny sukces, czy długotrwały efekt?
- Na co warto zwracać uwagę przy pozycjonowaniu
- Pozycjonowanie płatne i bezpłatne
- Audyt witryny pod względem zindeksowania jej zawartości
- Audyt witryny pod względem pozycji w wynikach wyszukiwania
- Analityka internetowa
- Wprowadzenie do GOOGLE ANALITICS
- Najważniejsze raporty – interpretacje
- Ocena efektywności źródeł ruchu
- Dowiedz się więcej o użytkowniku – kim jest unikalny użytkownik?
- Badanie zawartości serwisu (treści) i sposobu poruszania się użytkowników po nim
- Wprowadzenie do NARZĘDZI DLA WEBMASTERÓW
- Sprawdź, jak Twoją witrynę widzi Google i zdiagnozuj problemy
- Monitoruj stronę www (problemy, błędy indeksowania, szybkość ładowania, itp.)
- Poznaj liczbę odwiedzin związaną z linkami i zapytaniami
- Publikuj informacje o swojej witrynie
- Wykorzystanie narzędzi analitycznych w pozycjonowaniu
- Podstawowa analiza wybranych stron WWW
- Dobór i analiza słów przy pomocy narzędzi propozycji słów kluczowych.
- Tworzenie listy słów kluczowych dla witryny internetowej
- Szczegółowa analiza słów na zasadzie popularności, konkurencji i trendu
- Omówienie narzędzi propozycji słów kluczowych (Keyword Suggestion Tool)
- Weryfikacja słów kluczowych
- Co to są PRESELL PAGES?
- Jak pisać artykuły typu PRESELL PAGES?
- Omówienie pakietu narzędzi IT do tworzenia stron typu PRESELL PAGES.
- COPYWRITING – zasady tworzenia tekstów na potrzeby serwisów WWW
- Budowa tekstu reklamowego
- Tworzenie tekstu reklamowego na potrzeby strony www, mailingu oraz newslettera
- Budowanie wizerunku firmy w tekstach reklamowych, zasady pracy w sieci
- Psychologia reklamy, podstawowe zasady tworzenia tekstów reklamowych
- Statystyczne badanie zawartości słów kluczowych w treści
- Wskaźnik minimalnego, procentowego udziału słów kluczowych
- Narzędzia reklamy w sieci
- Dostępne narzędzia: GOOGLE ADWORDS, ADSENSE, ONETBOKSY, ADKONTEKST
- Podstawowe zasady działania GOOGLE ADWORDS (przykładowe oceny)
- Zakładanie i konfiguracja konta GOOGLE ADWORDS
- Wprowadzenie do GOOGLE ADWORDS
- Wybór dostępnych opcji, omówienie panelu administracyjnego, praca z narzędziem
- Zarządzanie banerami i kampaniami reklamowymi
- Określenie słów kluczowych, kosztów CPC, dziennych budżetów, oraz innych opcji
- Metody budowania lepszych stron prosprzedażowych oraz Landing Pages
- GOOGLE ADSENSE jako skuteczny sposób pozyskania środków na reklamę w sieci.
- Omówienie pozostałych narzędzi, OnetBoksy, AdKontekst (podstawowe różnice)
- Tworzenie przykładowych kampanii reklamowych
- Marketing wirusowy, serwisy społecznościowe i inne narzędzia budowania wizerunku
- Pojęcie marketingu wirusowego
- Zasady współpracy z forami internetowymi
- Wykorzystywanie forów i blogów do promocji własnej strony internetowej
- FACEBOOK, GOOGLE+ – tworzenie profilu dla firmy w sieci
- Metody zdobywania fanów i wykorzystania ich do multiplikowania grupy odbiorców
- Administracja profilem
- Płatne formy marketingu
- Omówienie innych narzędzi przydatnych do promocji w sieci
- GEOLOKALIZACJA w Internecie
- Dostępne narzędzia: GOOGLE MAPS, GOOGLE HOTEL FINDER, ZUMI, etc
- Definiowanie lokalizacji swojej firmy na Google MAPS, ZUMI
- Omówienie dostępnych opcji, ustawień i pól formularza
- Zasady wyświetlania informacji z GOOGLE MAPS w wyszukiwarkach
- Geolokalizacja w nowoczesnych urządzeniach mobilnych (GPS)
- Zalety wykorzystania Geolokalizacji do promocji swojej firmy
- Zakładanie profilu firmy na GOOGLE MAPS, konfiguracja ustawień
Metoda szkolenia:
Zajęcia seminaryjno-warsztatowe.