Przeznaczenie:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących wykorzystać potencjał Internetu jako efektywnego kanału pozyskania klienta, sprzedaży oraz dystrybucji produktów i usług. Skierowane jest do posiadaczy witryn i serwisów internetowych, właścicieli firm oraz pracowników działów marketingu i sprzedaży.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają specyfikę i metody dotarcia do klienta internetowego oraz zasady implementacji marketingu tradycyjnego na potrzeby e-marketingu. Program obejmuje ponadto aktualne zagadnienia związane z użytecznością, pozycjonowaniem (SEO) oraz promowaniem (SEM) stron internetowych, przykłady użycia ogólnie dostępnych narzędzi oraz metody rozwiązywania problemów.
Tematyka zajęć:
- Firmowa witryna internetowa – wybór czy konieczność?
- Dlaczego warto posiadać własną stronę www
- Zasady znajdowania właściwej nazwy dla domeny firmowej
- Wybór serwera, hostingu, poczty e-mail
- Identyfikacja wizualna jako ważny składnik marketingu internetowego
- Technologie internetowe (HTML, CSS, PHP, JS, FLASH) – konsekwencje wyboru
- Zasady projektowania stron internetowych
- Na co zwrócić uwagę tworząc lub zamawiając własną witrynę i sklep internetowy
- Zasada działania wyszukiwarek internetowych oraz ich rola w e-sprzedaży
- Rodzaje i charakterystyka wyszukiwarek
- Zasada działania algorytmów indeksowania
- Wskaźnik Page Rank w Google
- Praktyczne wykorzystanie mechanizmów wyszukiwania w celu wyróżnienia oferty
- Terminologia i wzajemne relacje – SEO, SEM
- SEO – optymalizacja stron www
- Nieetyczne techniki pozycjonowania
- SEM – promowanie stron www
- Narzędzia tworzenia oraz optymalizacji reklam w wyszukiwarkach
- Optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek
- Strony internetowe zorientowane na dostępność
- Analiza i dobór słów kluczowych
- Rola nagłówka w HTML oraz meta tagów
- Znaczniki title, alt tag, anchor link
- Zasady redagowania oraz przygotowania tekstów i ofert na potrzeby wyszukiwarek
- Przyjazny adres URL strony
- Mapa witryny (XML Sitemap)
- Rola HTML5 w optymalizacji
- SEO PowerSuite
- Tworzenie kampanii reklamowej
- Rejestracja w wyszukiwarkach
- Rejestracja w katalogach internetowych
- Linki wewnętrzne i zewnętrzne
- Linki sponsorowane
- Wprowadzenie do Google AdWords
- Optymalizacja landing pages
- Pomiar, wskaźniki i analiza sukcesu
- Analiza pozycji słów kluczowych
- SEO Analytics
- Analiza statystyk za pomocą Google Analytics
- Zasady nawiązywania i utrzymania relacji z klientem przez Internet
- Poprawne formatowanie tekstów
- Użycie poczty elektronicznej w kontaktach z klientem
- Zasady nawiązywania relacji z klientem na forach dyskusyjnych
- Zasady nawiązywania i podtrzymywania relacji z klientem w realiach Web 2.0
- Serwisy społecznościowe: Facebook, Twitter – ich rola w marketingu internetowym
Metoda szkolenia:
Zajęcia seminaryjno-warsztatowe.