Szkolenia WordPress, MS Excel, MS Project, Adobe Photoshop, SEO/SEM - profesjonalne szkolenia informatyczne - SzkoleniaMi.pl

Szkolenia - oferta szkoleń indywidualnych, grupowych oraz zamkniętych

e-Commerce / Specjalista e-Commerce

szkolenia informatyczne - szkoleniami.pl
Czas trwania:32 - 60 godz.
Wersje:
Kod szkolenia:PECOM
Zarezerwuj
Przeznaczenie:

W zalezności od wybranych modułów Uczestnik szkolenia zdobędzie wiedzę jak zbudować sklep interentowy (sklep będzie tworzony podczas zajęć), dowie się jak sprzedawać i jak promować sklep internetowy. Nauczy się obsługiwać: klienta, kurierów, zwroty i reklamacje oraz zdobędzie wiedzę jak sprzedawać, przygotować ofertę, co zrobić aby połączyć sklep z Allegro oraz jak promować sklep i publikować reklamę on-line. Podczas szkolenia poruszane są tematy związane z marketingiem w Social Media, analityką sklepu oraz dostępnymi formami reklamy płatnej, łącznie z nauką obsługi platformy Gogole Ads.

Informacje dodatkowe:

Program szkolenia może być zmodyfikowany / dostosowany do wymagań uczestnika szkolenia w przypadku zajęć indywidualnych.

Moduł 2 w zależności od zainteresowania prowadzimy w 4 różnych formach:

  • Budowa i uruchomienie nowego sklepu internetowego od A do Z na platformie Open Source: WooCommerce
  • Budowa i uruchomienie nowego sklepu internetowego od A do Z w modelu: B2C (Business-to-Consumer), B2B (Business-to-Business), Sprzedaż hurtowa, Dropshipping
  • Obsługa istniejącego sklepu internetowego (różne platformy, zarówno te w modelu Open Source jak i SaaS / Abonamentowe)
  • Nauka obsługi platformy sprzedażowej (open source) bazując na najbardziej popularnych platformach sprzedażowych: WooCommerce, Prestashop, osCommerce
Tematyka zajęć:

Moduł 1 (8 godz. dydakt.)

  1. Wprowadzenie do e-commerce
    • Podstawowe pojęcia
    • Strategie e-biznesu
    • Sprzedaż za pośrednictwem Internetu
    • Działalność handlowa w Internecie
  2. Grupy docelowe – jak do nich dotrzeć
    • Charakterystyka internautów
    • Określenie grup docelowych
    • Ocena skuteczności odwoływania się do grupy docelowej
    • Prawo konsumenckie i dane osobowe
    • Podstawy prawne funkcjonowania sklepów internetowych
    • Wytyczne i dyrektywy w U.E. oraz polskie prawodawstwo (m.in. dyrektywa OMNIBUS, RODO, cookies)

 

Moduł 2 (24 godz. dydakt.)

  1. Sklepy internetowe – technologie, struktura, projektowanie
    • Dostępne technologie oraz modele sklepów internetowych
    • Poznanie wymagań przyszłych użytkowników
    • Projektowanie sklepu internetowego
  2. Sklepy internetowe – budowa, zatowarowanie, oferta
    • Budowa sklepu internetowego bazującego na WordPress / WooCommerce
    • Struktura strony oraz jej nawigacja
    • Zatowarowanie sklepu
    • Prezentacja produktów
    • Wystawianie ofert i poruszanie się po marketplace
    • Integracje i automatyzacja (płatności, wysyłka, faktury, magazyn, aukcje, reklama)
  3. Sklepy internetowe – obsługa sklepu i klienta, utrzymanie, koszty i zyski
    • Obsługa klienta / obsługa zamówień
    • Zaufanie konsumentów
    • Użyteczność i optymalizacja sklepu
    • Utrzymanie sklepu
    • Koszty i zyski płynące z prowadzenia sklepu internetowego

 

Moduł 3 (16 godz. dydakt.)

  1. Reklama w Internecie
    • Formy reklamy w Internecie
    • Skuteczność i efektywność reklamy internetowej
    • Koszt działań reklamowych w Internecie
  2. Mailing – netykieta oraz problem spamu
    • podstawy prawne mailingu
    • netykieta mailingu czyli jak nie zostać spamerem
    • oprogramowanie do wysyłania reklam.
    • jak tworzyć przekonujące treści malingowe
  3. Promowanie sklepu internetowego
    • Jak przyciągnąć klientów
    • Jak nie stracić klientów
  4. SEO i pozycjonowanie sklepu

 

Moduł 4 (12 godz. dydakt.) – opcjonalnie

  1. Marketing sklepu internetowego
    • Marketing internetowy
    • Monitoring i analityka w sklepie
    • Wprowadzenie do Google Analytics
    • Trendy, które warto znać
  2. Narzędzia i metody promocji sklepu internetowego
    • Pozycjonowanie
    • Media społecznościowe (Facebook, Instagram, TikTok i inne – w zależności od branży)
    • Reklama płatna
    • Wprowadzenie do Google Ads i Google Merchant Center
    • Stali klienci jako ambasadorzy
Metoda szkolenia:

Zajęcia seminaryjno-warsztatowe.
Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne mogą się odbywać on-line (MS Teams) lub stacjonarnie.

Egzamin:

Brakak typowego egzaminu, sprawdzenie zdobytej wiedzy nastąpi w procesie oceny sklepu internetowego stworzonego podczas przez uczestnika podczas szkolenia, oceny przygotowanych treści reklam oraz zaproponowanych działań promocyjnych sklepu.

Możliwe jest również przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego w formie zadań do wykonania i ich oceny.

Zaświadczenie / Certyfikat ukończenia szkolenia:

Wystawiamy zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zgodnie z wymaganiami określonymi w § 71 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobu prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. poz. 667).

Wystawiamy certyfikat ukończenia szkolenia.