Przeznaczenie:
W zalezności od wybranych modułów Uczestnik szkolenia zdobędzie wiedzę jak zbudować sklep interentowy (sklep będzie tworzony podczas zajęć), dowie się jak sprzedawać i jak promować sklep internetowy. Nauczy się obsługiwać: klienta, kurierów, zwroty i reklamacje oraz zdobędzie wiedzę jak sprzedawać, przygotować ofertę, co zrobić aby połączyć sklep z Allegro oraz jak promować sklep i publikować reklamę on-line. Podczas szkolenia poruszane są tematy związane z marketingiem w Social Media, analityką sklepu oraz dostępnymi formami reklamy płatnej, łącznie z nauką obsługi platformy Gogole Ads.
Informacje dodatkowe:
Program szkolenia może być zmodyfikowany / dostosowany do wymagań uczestnika szkolenia w przypadku zajęć indywidualnych.
Moduł 2 w zależności od zainteresowania prowadzimy w 4 różnych formach:
- Budowa i uruchomienie nowego sklepu internetowego od A do Z na platformie Open Source: WooCommerce
- Budowa i uruchomienie nowego sklepu internetowego od A do Z w modelu: B2C (Business-to-Consumer), B2B (Business-to-Business), Sprzedaż hurtowa, Dropshipping
- Obsługa istniejącego sklepu internetowego (różne platformy, zarówno te w modelu Open Source jak i SaaS / Abonamentowe)
- Nauka obsługi platformy sprzedażowej (open source) bazując na najbardziej popularnych platformach sprzedażowych: WooCommerce, Prestashop, osCommerce
Tematyka zajęć:
Moduł 1 (8 godz. dydakt.)
- Wprowadzenie do e-commerce
- Podstawowe pojęcia
- Strategie e-biznesu
- Sprzedaż za pośrednictwem Internetu
- Działalność handlowa w Internecie
- Grupy docelowe – jak do nich dotrzeć
- Charakterystyka internautów
- Określenie grup docelowych
- Ocena skuteczności odwoływania się do grupy docelowej
- Prawo konsumenckie i dane osobowe
- Podstawy prawne funkcjonowania sklepów internetowych
- Wytyczne i dyrektywy w U.E. oraz polskie prawodawstwo (m.in. dyrektywa OMNIBUS, RODO, cookies)
Moduł 2 (24 godz. dydakt.)
- Sklepy internetowe – technologie, struktura, projektowanie
- Dostępne technologie oraz modele sklepów internetowych
- Poznanie wymagań przyszłych użytkowników
- Projektowanie sklepu internetowego
- Sklepy internetowe – budowa, zatowarowanie, oferta
- Budowa sklepu internetowego bazującego na WordPress / WooCommerce
- Struktura strony oraz jej nawigacja
- Zatowarowanie sklepu
- Prezentacja produktów
- Wystawianie ofert i poruszanie się po marketplace
- Integracje i automatyzacja (płatności, wysyłka, faktury, magazyn, aukcje, reklama)
- Sklepy internetowe – obsługa sklepu i klienta, utrzymanie, koszty i zyski
- Obsługa klienta / obsługa zamówień
- Zaufanie konsumentów
- Użyteczność i optymalizacja sklepu
- Utrzymanie sklepu
- Koszty i zyski płynące z prowadzenia sklepu internetowego
Moduł 3 (16 godz. dydakt.)
- Reklama w Internecie
- Formy reklamy w Internecie
- Skuteczność i efektywność reklamy internetowej
- Koszt działań reklamowych w Internecie
- Mailing – netykieta oraz problem spamu
- podstawy prawne mailingu
- netykieta mailingu czyli jak nie zostać spamerem
- oprogramowanie do wysyłania reklam.
- jak tworzyć przekonujące treści malingowe
- Promowanie sklepu internetowego
- Jak przyciągnąć klientów
- Jak nie stracić klientów
- SEO i pozycjonowanie sklepu
Moduł 4 (12 godz. dydakt.) – opcjonalnie
- Marketing sklepu internetowego
- Marketing internetowy
- Monitoring i analityka w sklepie
- Wprowadzenie do Google Analytics
- Trendy, które warto znać
- Narzędzia i metody promocji sklepu internetowego
- Pozycjonowanie
- Media społecznościowe (Facebook, Instagram, TikTok i inne – w zależności od branży)
- Reklama płatna
- Wprowadzenie do Google Ads i Google Merchant Center
- Stali klienci jako ambasadorzy
Metoda szkolenia:
Zajęcia seminaryjno-warsztatowe.
Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne mogą się odbywać on-line (MS Teams) lub stacjonarnie.
Egzamin:
Brakak typowego egzaminu, sprawdzenie zdobytej wiedzy nastąpi w procesie oceny sklepu internetowego stworzonego podczas przez uczestnika podczas szkolenia, oceny przygotowanych treści reklam oraz zaproponowanych działań promocyjnych sklepu.
Możliwe jest również przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego w formie zadań do wykonania i ich oceny.
Zaświadczenie / Certyfikat ukończenia szkolenia:
Wystawiamy zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zgodnie z wymaganiami określonymi w § 71 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobu prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. poz. 667).
Wystawiamy certyfikat ukończenia szkolenia.