Nazwa szkolenia:
Microsoft Word – poziom zaawansowany
Tworzenie i edycja profesjonalnych dokumentów, techniki pracy, typografia komputerowa
Przeznaczenie:
Szkolenie jest przeznaczone dla osób potrafiących obsługiwać edytor tekstu Word w stopniu podstawowym i ma za zadanie ugruntować wiedzę oraz rozszerzyć posiadane już umiejętności. Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość nauczyć się jak w szybki i efektywny sposób pracować z dużymi dokumentami tekstowymi, jak je formatować oraz zarządzać jego zasobami. Nauczą się tworzyć połączenia i zależności pomiędzy różnymi dokumentami lub jego elementami. Podczas szkolenia przedstawione zostaną także techniki pozwalające na automatyczne tworzenie konspektów i spisów treści, dodawanie przypisów, a także wykorzystanie korespondencji seryjnej.
Tematyka zajęć:
- Formatowanie
- Elementy typografii komputerowej
- Rozwiązywanie problemów z formatowaniem
- Zaawansowane techniki edycyjne, ustawienia czcionki i akapitu
- Marginesy, znaki podziału strony i sekcji, zastosowanie znaków niedrukowalnych
- Dobre praktyki formatowania dokumentów
- Style i Szablony
- Korzyści płynące z użycia stylów i szablonów
- Dostosowanie istniejących stylów oraz motywu na potrzeby własnego dokumentu
- Szablony gotowe oraz szablon domyślny
- Tworzenie własnego szablonu
- Konspekt
- Widok konspektu
- Własny konspekt i jego edycja
- Spisy i przypisy
- Generowanie spisu treści
- Generowanie spisu tabel, wykresów, ilustracji i bibliografii
- Tworzenie odwołań, przypisów i odsyłaczy
- Nagłówki i ich rola w tworzeniu spisów
- Edycja i aktualizacja spisów
- Tabele
- Właściwości tabel, modyfikowanie formatowania
- Formatowanie tabel za pomocą stylów
- Wykorzystywanie funkcji w obliczeniach
- Pola
- Pola podstawowe, obliczeniowe, w nagłówkach i stopkach
- Sposoby wykorzystania pól, ich edycja i aktualizacja
- Zastosowanie obliczeń w dokumentach
- Korespondencja seryjna
- Podstawowe pojęcia, wybór bazy danych
- Edycja dokumentu głównego, dodawanie pól
- Przygotowanie nadruków na koperty i etykiety
- Opcje zapisu i przygotowanie do druku
- Formularze
- Projektowanie formularzy
- Tworzenie ankiety z polami wyboru i polami rozwijanymi
- Pisownia i gramatyka
- Tworzenie słowników użytkownika
- Zaawansowane opcje autokorekty, wykorzystanie autotekstu
- Współużytkowanie dokumentu
- Praca grupowa
- Dodawanie komentarzy
- Opcje śledzenia zmian
- Porównywanie dokumentów
- Ochrona i ograniczanie dostępu do dokumentów
Metoda szkolenia:
Wykład oraz warsztaty.