Nazwa szkolenia:
Microsoft Excel – poziom zaawansowany
Analiza finansowa, raporty, budżetowanie, planowanie, prognozowanie finansowe
Przeznaczenie:
Szkolenie przygotowuje do pracy usprawniającej codzienne czynności w działach finansowo – księgowych i jest skonstruowane tak, aby w jego trakcie można było posiąść wiedzę praktyczną wraz z umiejętnością zastosowania jej w codziennej pracy. Zajęcia polecamy szczególnie głównym księgowym oraz dyrektorom finansowym.
Szkolenie pozwoli uzyskać wiedzę z zakresu metod tworzenia zestawień i raportów finansowych, struktury funkcji finansowych i statystycznych oraz umiejętności ich wykorzystania zarówno w prostych jak i skomplikowanych kalkulacjach.
Dodatkowo przedstawione zostaną metody analizy informacji pochodzących z dużych baz danych oraz techniki ułatwiające budżetowanie, planowanie oraz prognozowanie finansowe.
Tematyka zajęć:
- Dobre praktyki pracy z programem MS Excel
- zasady prawidłowego wprowadzania danych liczbowych oraz dat
- sposoby prawidłowego adresowania odwołań do komórek
- porównywanie i wyszukiwanie różnic między danymi
- utrzymywanie chronologii i porządku
- Najważniejsze narzędzia analityczne
- sortowanie danych w oparciu o zadane kryteria
- konstruowanie filtrów wykorzystujących rozłączne kryteria
- wykorzystanie mechanizmu sum pośrednich
- konsolidacja danych
- zastosowanie kryterium poprawności
- wyróżnianie istotnych danych przy użyciu formatowania warunkowego
- wykorzystanie funkcji w narzędziach analizy danych
- Przyśpieszenie pracy w księgowości z zastosowaniem funkcji arkusza kalkulacyjnego
- przegląd najważniejszych funkcji matematycznych, logicznych, daty, warunkowych, wyszukiwania i odwołań, adresowych, informacyjnych MS Excel, m.in.:
- JEŻELI(), SUMA.JEŻELI(), SUMA.WARUNKÓW(), SUMY.CZĘŚCIOWE()
- ADRES(), ADR.POŚR()
- WYSZUKAJ(), WYSZUKAJ.PIONOWO(), WYSZUKAJ.POZIOMO()
- INDEX(), PODAJ.POZYCJĘ(), WYBIERZ() - ręczne i automatyczne przypisywanie nazw zakresom komórek
- profesjonalne adresowanie bezwzględne - metody łączenia i zagnieżdżania funkcji w formułach zaawansowanych
- zasady konstruowania zapytań wielokryterialnych - korzystanie z różnych typów danych w formułach, konwersja typów danych
- analiza i obróbka danych finansowych:
- szybka obróbka rachunków telefonicznych, faktur za paliwo, faktur leasingowych
- analiza bilingów, rachunków, list płac
- przegląd najważniejszych funkcji matematycznych, logicznych, daty, warunkowych, wyszukiwania i odwołań, adresowych, informacyjnych MS Excel, m.in.:
- Współpraca z innymi aplikacjami
- metody wymiany danych pomiędzy MS Excel i innymi programami
- import różnych typów danych:
- z plików
- z Internetu
- z baz danych
- z oprogramowania f-k - metody oczyszczania danych
- rozwiązywanie problemów podczas wymiany danych
- konfiguracja połączenia danych
- eksport danych z MS Excel do MS Word (np. tworzenie sprawozdań, raportów)
- Analiza dużych baz danych
- zastosowanie tabeli przestawnej – zrób analizy w 5 minut:
- analiza należności, zobowiązań
- analiza stanów magazynowych z uwzględnieniem podziału na grupy
- analiza kosztów, przychodów oraz wyniku finansowego w rozbiciu na piony/działy
- analiza w oparciu o zapisy z ksiąg rachunkowych – struktura i dynamika zmian
- analiza i szybkie rozliczanie inwentaryzacji dla poszczególnych towarów oraz grup
- optymalizacja księgowania wyników inwentaryzacji
- analiza kosztów operacyjnych np. koszty paliwa, leasingu, telefonów
- analiza środków trwałych znajdujących się w posiadaniu firmy
- analiza finansowa z wykorzystaniem zapisów z ksiąg rachunkowych - wizualizacja danych za pomocą wykresów przestawnych
- zastosowanie tabeli przestawnej – zrób analizy w 5 minut:
- Analiza wyników finansowych firmy, inwentaryzacja
- import danych z systemów f-k
- wykorzystanie tabel przestawnych w analizie
- wykorzystanie funkcji MS Excel
- Budżetowanie, planowanie oraz prognozowanie finansowe
- tworzenie tabel planów budżetu
- budowanie modeli wielowariantowych z wykorzystaniem Scenariuszy
- wykorzystanie w planowaniu narzędzia Szukaj wyniku
- wspomaganie pracy prostymi Makrami
- dodatek Solver i przykłady jego wykorzystania
- dodatek Bussines Functions (funkcje finansowe) i przykłady jego wykorzystania:
- wykorzystanie funkcji do obliczeń amortyzacji
- kalkulator kredytowy
- obliczanie NPV, IRR
- ocena opłacalności projektów
- zmiana wartości pieniądza w czasie
- Bezpieczeństwo danych
- zasady bezpieczeństwa
- ochrona arkuszy i zeszytów
- zabezpieczanie danych hasłem
- ukrywanie arkusza płytkie i głębokie
Zastosowane metody dydaktyczne:
Główną zaletą naszych szkoleń są zajęcia prowadzone w sposób umożliwiający przelatanie części teoretycznej z praktyczną. Realizowane jest to w formie naprzemiennie występujących po sobie mikro wykładów oraz ćwiczeń praktycznych, podczas których uczestnicy rozwiązują zadania pod okiem trenera.